جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۰۱:۳۶

تفاهم نامه همکاری بندری ایران و عمان منعقد شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر سلاله به دلیل قرار گرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا به منظور ارتقاء وضعیت بنادر کشور در زمینه همکاری‌های تخصصی، اخیرا جلسات مشترک مدیرعامل و معاون امور بندری سازمان بنادر با مقامات دولتی عمان در مسقط برگزار شد. در این سفر که به دعوت رسمی وزیر بازرگانی و تجارت و وزیر راه و حمل ونقل کشور عمان صورت گرفت،علاوه بر برگزاری جلسات مفید با مدیران بندر سلاله و بازدید از توانمندی‌ها و امکانات شرکت اپراتور آن بندر، یادداشت تفاهمی با مدیر دولتی بندرسلاله با بنادر شهید رجایی و چابهار در زمینه‌های متعدد گسترش روابط و همکاری‌های فی مابین امضا شد.


جلیل اسلامی ضمن پراهمیت و مؤثر خواندن موضوعات دست یافته در این سفر، در خصوص معرفی بندر سلاله عنوان گفت: بندر سلاله به دلیل قرارگرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی بوده و این امتیاز باعث شده است تا دسترسی آسانی را نه تنها به خلیج فارس بلکه به دریای سرخ، اقیانوس هند و سواحل دور آفریقا فراهم کند. به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی، بندر سلاله نقش بسیار موثری را در اقتصاد عمان برعهده داشته و با توسعه زمین‌های صنعتی Raysut و دورنمای افزایش مبادلات تجاری با سایر کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین و مهم ترین بندر کانتینری عمان با هزینه ای بالغ بر ١٣٠ میلیون دلار توسعه داده شده است.


اسلامی ابراز امیدواری کرد با انعقاد یادداشت تفاهم میان بنادر شهید رجایی و چابهار با بندر سلاله در زمینه‌های توسعه فعالیت‌های تجاری، تبادل اطلاعات عملیاتی، مطالعه بازار، مدرن‌سازی فعایت‌های عملیاتی و بهبود وضعیت فعلی، برگزاری آموزش‌های تخصصی در زمینه عملیات بندری و دریایی و همچنین تبادل و انتقال تکنولوژی‌های موجود در زمینه اپراتوری کانتینر، ضمن گسترش روابط حسنه بنادر ایران و کشور عمان، بتوان در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقای وضعیت و عملکرد بنادر ایران باشیم. بر اساس این گزارش ترمینال کانتینری بندر سلاله دارای هفت پست اسکله کانتینری به طول ٢٥٠٥ متر و عمق ١٨-١٦ متر در پای اسکله و عمق ١٨,٥ متر در کانال دسترسی است. مجموع مساحت این ترمینال 1.2 میلیون مترمربع با ظرفیت 6 میلیونTEU ، 25دستگاه گنتری کرین سوپر پاناماکس، 88 دستگاه جرثقیل موبایل، 183 دستگاه تراکتورهای محوطه‌ای و ... است. همچنین شرکت‌های کشتیرانی چونMaersk Sealand ،MSC ،DEL  و سایر خطوط بین‌المللی کشتیرانی مستقیماً وارد این بندر می‌شوند.



  کد خبر : 1318
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :